wizytówki

Wizytówki

Wizytówka pełni rolę przede wszystkim informacyjną. Jest to najważniejsza funkcja wizytówki i nie można o tym zapomnieć przy projektowaniu. Powinna zawierać tylko kluczowe informacje typu: nazwa firmy bądź imię i nazwisko, adres, telefon i e-mail. Jeśli nazwa firmy nie podsuwa na myśl potencjalnemu klientowi w jakiej branży działa i czym zajmuje się firma, można umieścić na wizytówce krótki opis ale nie przedstawiać całej oferty. Dodatkowo umieścić można adres strony internetowej oraz linki do social mediów (facebooka, twittera czy instagrama).

Wizytówka pełni również funkcje reklamowe. Dlatego ważne jest przemyślenie projektu. Warto by pasował do brandu marki. Wszystkie rzeczy wizualne dotyczące marki powinny być spójne – wzory, kolory, faktura. Każdy detal może mieć znaczenie. Trzeba pamiętać, że wizytówka nie jest tylko dodatkiem a pełni ważną rolę.

Co zrobić by nasza wizytówka nie trafiła prosto do kosza? Musisz zadbać o kilka cech, które zwiększą szanse Twojej wizytówki. Oto one:

Praktyczna – przede wszystkim skup się na informacjach, jakie zawrzesz na swojej wizytówce, to one są najważniejsze.

Przejrzysta – nie zawieraj zbyt wielu danych, kolorów i dodatków. Sprawi to że wizytówka stanie się mało czytelna.

Konsekwentna z wizerunkiem firmy – umieść logo firmy, dzięki temu dana osoba od razu będzie wiedzieć z kim ma do czynienia. Trzymaj się wizerunku firmy. Twoja wizytówka powinna zawierać spójne kolory i elementy z firmą.
Wysokiej jakości – nie stawiaj na materiały słabej jakości. Wizytówka mówi wiele o Twojej pracy. Słabej jakości wizytówka może zniechęcić potencjalnego klienta do Twoich usług. Wysoka jakość sprawi, że Twoja wizytówka na pewno zapadnie w pamięć danej osobie.
Nieszablonowa – nie stawiaj na szablonowe wizytówki, a wyróżnij się z tłumu. Pokaż swój charakter i osobowość. Możesz wykorzystać do tego różne formy i kształty, pamiętając jednocześnie o funkcji wizytówki.

Pamiętaj – przemyślana i dobrej jakości wizytówka może być kluczem do sukcesu Twojej firmy!