identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna marki

Wizerunek firmy ma ogromny wpływ na postrzeganie jej przez klienta. Przemyślana identyfikacja wizualna marki powoduje, że firma wyróżnia się na tle innych. A tym samym lepiej zostaje zapamiętana przez odbiorców i zostaje w ich pamięci na dłużej.

Zazwyczaj początkujący przedsiębiorcy pamiętają o wykonaniu logotypu firmy. Jednak na identyfikację wizualną firmy składa się o wiele więcej elementów, które pomagają odbiorcy w zapamiętaniu danej firmy

Jakie elementy składają się na wizualną identyfikację marki?

nazwa
logo
kolorystyka
typografia
wszelkie druki firmowe: wizytówki, koperty, papier firmowy, teczki, wzory umów
księga znaku
oznakowanie siedziby firmy oraz floty samochodów
strój pracowników
stoiska wystawiennicze
szata graficzna materiałów reklamowych
gadżety firmowe
Dlaczego warto zainwestować w identyfikację wizualną marki?
Pokazujesz kim jesteś – przekazujesz swoją historię oraz misję
Wyróżniasz się – często widziany jest tylko przez prezentujesz swoje mocne cechy i odróżniasz się na tle konkurencji
Pokazujesz zaangażowanie – przykładając się do stworzenia własnej marki, dajesz sygnał, że do swoich usług podchodzisz w sposób profesjonalny
Budujesz zaufanie – profesjonalny wizerunek, jest gwarancją dla klienta
Osiągasz korzyści – jeśli Twoja firma utkwi w pamięci odbiorców masz większe szanse na osiągnięcie sukcesu

Etapy budowania identyfikacji wizualnej marki:

logotyp

etap 1 – logo – zacznij od stworzenia logotypu marki, jest to podstawa tworzenia wizerunku marki

brand

etap 2 – brand – jeśli masz już logo, możesz rozwinąć swoja identyfikację marki o brand. Dzięki niemu Twoja firma zacznie kojarzyć się z czymś konkretnym

ksiega znakow

etap 3 – księga znaków – jest to końcowy etap tworzenia identyfikacji wizualnej marki, dzięki księdze znaków, nie będzie wątpliwości jakie elementy wizualne związane są z Twoją marką